Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově
BENDOVÁ, Eliška
Diplomová práce s názvem Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově se zabývá ochrannou a ústavní výchovou, vývojem dítěte školního věku, speciálními vzdělávacími potřebami, především specifickými poruchami učení a narušenou komunikační schopností a možnostmi podpory těchto dětí. V praktické části se práce zabývá kvalitativním výzkumem realizovaným v dětských domovech formou rozhovorů s vychovateli a dětmi. Cílem práce je komplexní popis problematiky domácí přípravy dětí se specifickými poruchami učení a dětí s narušenou komunikační schopností žijících v dětském domově.
Specifické poruchy učení u dětí z pohledu rodičů
TÍKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce je zaměřena na specifické poruchy učení u dětí, přičemž téma je sledováno z perspektivy rodičů. Výzkumná pozornost je soustředěna zejména na to, jak probíhá domácí příprava a co rodiče v přípravě na školu s dítětem se SPU prožívají. Doplňující oblastí zájmu je, jak probíhá domácí příprava v době koronavirové pandemie, co v takto nové a nelehké situaci rodiče prožívají a co je pro ně náročné. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu a jako hlavní metoda je zvolen hloubkový polostrukturovaný rozhovor. Praktickou část tvoří čtyři případové studie, pomocí kterých je popisována realita toho, jak probíhá domácí příprava s dítětem se specifickou poruchou učení a jak ji rodiče prožívají.
Rodičovská pomoc při domácí přípravě u dětí v mladším školním věku
MONTAGOVÁ, Kristina Simona
Tato bakalářská práce prozkoumává a popisuje spektrum rodičovských způsobů, kterými rodiče pomáhají svým dětem (v mladším školním věku) při domácí přípravě na vyučování, resp. při výuce z domova. Výzkumná práce byla realizována na základě pěti rozhovorů s matkami mladších školáků (2. - 4. třída). Rozhovory byly následně přepsány, okódovány, analyzovány a vyhodnoceny kvalitativními metodami. Sledována byla zejména výzkumná otázka, jak rodiče prožívají svou roli a vztah k dětem při jejich domácí přípravě na školu, jak rodiče prožívali novou situaci pandemie spojenou s výukou dětí z domova a jak se rodiče zapojují do domácí přípravy, resp. výuky z domova svých dětí. Získané závěry se týkají zejména toho, zda respondentky prožívají svou roli spíše jako podporující autonomii dítěte nebo spíše jako dohlížející a kontrolující, a z toho plynoucích důsledků, dále strategií, kterými matky zvládaly náročnou situaci výuky z domova dětí během covidové pandemie, a způsobů přímého, resp. nepřímého zapojení rodičů do domácí přípravy, resp. výuky.
Jak se rodiče připravují s dětmi do školy
VELHARTICKÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na domácí přípravu dítěte na prvním stupni základní školy, přičemž je domácí příprava dítěte zkoumána z perspektivy matky. Výzkumná pozornost je soustředěna zejména na to, jak domácí příprava probíhá a co matky při domácí přípravě prožívají. Doplňující oblastí zájmu výzkumu je komunikace mezi rodinou a školou, konkrétně bylo sledováno jak často, jakými způsoby a s jakým obsahem spolu škola a rodina komunikují. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu, jako hlavní metoda sběru dat je zvolen hloubkový polostrukturovaný rozhovor. Praktická část je tvořena třemi případovými studiemi, kterými je zjišťována subjektivní realita toho, jak domácí příprava probíhá, jak ji matky prožívají a jak vypadá kontakt mezi rodinou a školou.
Domácí příprava žáků mladšího školního věku na školu
Tomanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy na školu žáků mladšího školního věku, zejména součinností školy, rodičů a dítěte v procesu domácí přípravy. V teoretické části diplomové práce se zabýváme vztahem dospělých a dětí v historii. Dále se zabýváme socializací dítěte a vývojovými aspekty v předškolním a mladším školním věku. V dalších kapitolách se věnujeme nástupu dítěte do školy, školnímu vzdělávání a domácí přípravě dětí mladšího školního věku z hlediska spolupráce školy, rodiny a dítěte. V empirické části se zabýváme postoji dětí a jejich rodičů k domácí přípravě a zapojení se rodičů do domácí přípravy v první a druhé třídě. Zajímáme se zejména o rozdíl či shodu v dané problematice u žáků prvních a druhých tříd. Výzkum je koncipovaný jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu dětí, v kvantitativní části z pohledu dětí a jejich rodičů. Diplomová práce je součástí studie podporované GA ČR č. GAČR 406/04/0316, který realizuje katedra Psychologie na Filozofické fakultě, Univerzity Karlovy. Klíčová slova: domácí příprava, domácí úkoly, zapojení rodičů, spolupráce, rodiče, žák, škola, mladší školní věk.
Domácí příprava žáků
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.
Postoj rodičů a učitelů k domácím úkolům
Bárová, Jitka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat postoj rodičů k domácím úkolům. Naopak zjistit názor učitelů, kteří jsou s touto problematikou v přímém kontaktu. Teoretická část ročníkové práce vymezuje pojem domácí úkol a domácí přípravu. Dále se zaměřuje na funkci, význam domácích úkolů, motivaci a hodnocení. Empirická část se věnuje rozhovorům s rodiči a učiteli. Informace od obou typů respondentů jsou získány formou rozhovoru. Rozhovor s rodiči směřoval k hlavní otázce: Jaký postoj mají rodiče k domácím úkolům svého dítěte? A rozhovor s učiteli směřoval k hlavní otázce: S jakým účelem zadávají učitelé domácí úkol? Vyhodnocení rozhovorů ukázalo, že domácí úkoly jsou ze strany rodičů a učitelů žádoucí. KLÍČOVÁ SLOVA domácí úkol, domácí příprava, komunikace učitelů s rodiči, vzájemná spolupráce
Využití digitálních technologií v přípravě žáka ZŠ do školy
Jaroš, Aleš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat, jakou úlohu hrají digitální technologie (dále DT) v domácí přípravě žáků ZŠ do školy, jakým způsobem tyto technologie používají ke své domácí přípravě a zda s nimi pro potřeby svého učení pracují. Diplomová práce se zabývá otázkou, zda umějí žáci 2. stupně ZŠ používat digitální technologie pro své učení a jakým způsobem je využívají, jakou mají představu o tom, že se učí, jaké výhody a nevýhody vidí v používání digitálních technologií, jak je podporují rodiče v tom, aby v domácí přípravě používali digitální technologie. Teoretická část práce se zaměřuje na úlohu a možnosti využití digitálních technologií ve vzdělávání, zejména v domácí přípravě žáků. Vymezuje digitální kompetence žáka a charakteristiky současné školní populace. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky tří dotazníkových šetření. První provedl autor mezi 127 žáky 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji s cílem zjistit, zda a jakým způsobem využívají žáci digitální technologie v domácí přípravě do školy a zda jim tyto technologie domácí přípravu usnadňují. Druhý dotazník vyplnili rodiče žáků 2. stupně ZŠ. Cílem tohoto dotazníkového šetření bylo odhalit, nakolik podporují rodiče své děti ve využívání digitálních technologií pro přípravu do školy, zda se zajímají o obsah a čas svých dětí, který tráví u...
Využití digitálních technologií v přípravě žáka ZŠ do školy
Jaroš, Aleš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat, jakou úlohu hrají digitální technologie v domácí přípravě žáků ZŠ do školy, jakým způsobem používají žáci digitální technologie ke své domácí přípravě do školy, a zda vůbec používají žáci DT pro potřeby učení. Diplomová práce se zabývá otázkou, zda umějí žáci 2. stupně ZŠ používat digitální technologie pro své učení a jakým způsobem je využívají, jakou mají žáci představu o tom, že se učí, jaké klady a zápory vidí v používání digitálních technologií, jak podporují rodiče své děti v tom, aby v domácí přípravě používaly digitální technologie. Teoretická část práce se zaměřuje na úlohu a možnosti využití digitálních technologií ve vzdělávání i v domácí přípravě žáka, na možná pozitiva a negativa užívání DT v životě žáků 2. stupně ZŠ. Popisuje vývojové charakteristiky žáka staršího školního věku a síťové generace. V praktické části představuje dotazníkové šetření, které bylo uspořádáno mezi 169 žáky 2. stupně nejmenované ZŠ v Mostě s cílem zjistit, zda a jakým způsobem žáci využívají digitální technologie v domácí přípravě do školy, které technologie při přípravě do školy preferují. Dále se praktická část zaměřuje na výsledky polostrukturovaného rozhovoru s rodiči žáků, který by měl odhalit, nakolik podporují rodiče své děti ve využívání digitálních technologií...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.